You are currently viewing היתר להצבת מכונות ממכר אוטומטיות

היתר להצבת מכונות ממכר אוטומטיות

קבלת היתר להצבת מכונות ממכר אוטומטיות

ברחבי הערים השונות במדינת ישראל ישנם תנאים מעט שונים לקבלת היתר להצבת מכונות ממכר אוטומטיות. בין אם מדובר במקומות ציבוריים, במוסדות לימוד, בתי ספר או מרכזי קניות למיניהם, הצבת המכונות מותנית בקבלת היתר או רישיון עסק זמני שמונפק על ידי מחלקת רישוי עסקים של הרשות המקומית.

מה שקורה בדרך כלל הוא שמחלקת הרישוי יחד עם ראשי העירייה השונים יוצרים מכרז רשמי שיכולים להשתתף בו כל המעוניינים להציב מכונות אוטומטיות כעסק. אלו המציבים את המכונות מתחייבים לתחזק את המכונות, לעשות בקרה על איכות המזון או השתייה שנמכרים בהן, אחזקה, חשמל, ולשמור על כל חוקי הפיקוח והבקרה שכרוכים בהפעלת מכונה ועל כללי הבטיחות הנוגעים להפעלת מכונה כזו.

 

אם אתם מעוניינים לקבל היתר מומלץ לפנות לרשות העירונית שלכם ולברר את התנאים הנדרשים בדיוק כי זה אכן משתנה ממקום למקום. למשל, עבור קבלת היתר להצבת מכונות ממכר אוטומטיות בעיריית תל אביב יפו יש לשלוח בקשה למנהלת מרכז שירות לקוחות עבור עסקים באגף רישוי העסקים יחד עם התמונה של המקום בו אתם מעוניינים להציב את המכונה. בנוסף, המכונה שתרצו להציב חייבת להיות מאושרת על ידי שירות המזון במשרד הבריאות.

כדאי לזכור שההיתרים להצבת מכונות אוטומטיות מסוג זה הם היתרים זמניים, כלומר תצטרכו לחדש אותם אם זו מכונה שאתם רוצים להשתמש בה במשך תקופה ארוכה מההיתר שניתן. במידה ולא מחדשים את ההיתר וממשיכים להפעיל את המכונה כרגיל זה עלול לגרום קנסות וכדומה.

מעבר לכך, עניין משפטי שחשוב לדעת על הצבת מכונות ממכר אוטומטיות מלבד קבלת ההיתר היא ההוראה לכך בהוראות מס הכנסה. למשל, לפי הוראה זו על המכונה להיות מצוידת במונה שאינו ניתן לאיפוס או לשינוי, בשובר הקבלה צריכה להיות דרך לזהות את המכונה הספציפית, ויש לפתוח את המכונה ולרשום את הכסף שהצטבר לפחות פעם בחודש כדי שתיחשב המכונה קופת עסק.

מעבר להוראות אלה ישנן עוד לא מעט הוראות שכדאי להכיר לפני וקריאה מרופרפת על כך בחוק עצמו או בכתבות ופרסומים על החוק תסדר אתכם ותמנע אי נעימויות שיכלו לקרות מחוסר ידע.

קצת עלינו

כל טוב הוא מפעל חיפאי עם כל הרישיונות והאישורים הנדרשים (עסק, יצרן, משרד הבריאות, הובלת מזון וכו') שמספק מכונות אוטומטיות, כריכים, מארזי טיולים וגם מגשי אירוח. אנו פעילים כבר מעל עשור ובזמן הזה הספקנו לספק את שירותינו לשלל ארגונים פרטיים וממשלתיים כמו משרד החינוך ומקרקעי ישראל.

בכל הקשור לשירות לקוחות, אנו שמים בראש סדר העדיפויות שלנו לתת ללקוחות שלנו יחס אישי יחד עם השירות הכי מקצועי שאפשר והמוצרים הטריים והטעימים ביותר. אנו מתאימים את התפריט לרצונות ולחזון של כל אחד מלקוחותינו, אז אם אתם רוצים שנגשים גם את הרצון שלכם –לחצו כאן.